Pomarańcza

Obrana pomarańcza waży 240g. Tą samą pomarańczę ze skórką można obejrzeć tutaj.

  100g na zdjęciu (240 g)
Energia 47 kcal 113 kcal
Białko 0,9 g 2,2 g
Tłuszcz 0,2 g 0,5 g
Kwasy tłuszczowe nasycone 0,0 g 0,0 g
Węglowodany 9,4 g 22,6 g
Błonnik 1,9 g 4,6 g
Sól 0,0 g 0,0 g

Pomarańcza kalorie w 100g: 47kcal

Zobacz więcej: sztuka 240g pomarańcza

Ostatnia aktualizacja: 2016.12.29

Ważenie dodano: 2009.11.25 w kategorii Owoce i ich przetwory

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania


Mamy 66 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • Ile waży Pomarańcza - zobacz wagę w różnych jednostkach, zdjęcie i wartości odżywcze 2009/11/25 18:00
    [...] waży 330g. Tą samą pomarańczę w wersji obranej można obejrzeć tutaj. [...]
  • Tsunehito 2010/12/20 07:13
    O rany ale to jest kaloryczne taka pomarańcza :(
  • racja, tyle kalorii - zjem pol i do konca dnia tylko woda.
  • weźcie pod uwagę to, że te kalorie nie przyswajają się w 100%, ponieważ połowa tej pomarańczy to sama woda...
  • 100 kalorii na pomarańczę to nie jest dużo. Bez histerii. Skądś trzeba brać energię i cukry, żeby odżywić mózg.
  • moja wypowiedz byla ironia, tak dla jasnosci :D smiac mi sie chce z osob, ktore na jedna pomarancze (ktora jest bardzo zdrowa + wypowiedz Alice) patrza jak na najwieksza trucizne, bo zawiera 100 kalorii. ogarnijcie sie, ludzie.
  • Natalko, tutaj wszystko jest możliwe :) Dla niektórych taka pomarańcza to jedzenia na tydzień, ale to już raczej jest przykre i smutne, a nie śmieszne. Ech, nie dajmy się zwariować :)
  • ja i tak uwazam ze 100 kcal na taka pomarancze to sporo, porownjąc do innych owocow. myslalam ze pomarancza ma o polowe kcal mniej. ale za to jest zdrowa wiec mozna jesc smialo :)
  • dokladnie, broncie sie przed atakiem liczenia kazdej kalorii + niezwracania przy tym uwagi na wartosci odzywcze, ktore sa o wiele wazniejsze i przydatniejsze od kalorycznosci. wiem co mowie, przeszlam cos takiego i teraz nie pozostaje mi nic innego jak wybijac z glowy innym tego chorego myslenia ;)
  • Oj, ja też przez to przeszłam. Jedzenie barszczu instant zamiast normalnego, bo ma mniej kalorii. I co z tego, skoro jakbym tak jadła dłużej to zaczęłabym świecić w ciemności, albo nie miałabym siły ruszyć nawet ręką. Fajnie orientować się co ile ma kalorii, ale liczy się coś więcej. Co z tego, że np. biały ryż ma mniej kalorii skoro to ten ciemny jest zdrowy i wartościowy? Przepraszam, bo chyba mały offtopic mi wyszedł :) Pozdrawiam.
  • dokladnie! :)
    a tak na temat - co do pomaranczy, to uwielbiam je :)
  • Trzeba ruszyć d... a nie narzekać ze pomarańcza ma 100 kcal, większość narzeka na otyłość i nic nie robi
  • peenedeef 2011/01/06 14:31
    Mnie w ogóle nie odrzuca liczba kalorii. Mając do wyboru pomarańczę lub dwie delicje, wybrałabym to pierwsze- a kalorii tyle samo. Nie można drastycznie ograniczać kalorii, wystarczy, że się je zmniejszy i co najważniejsze- będzie się je brać z dobrego źródła. :)
  • Miałabym prośbę do twórców strony, Izabeli i Macieja.
    Czy macie możliwość edytowania komentarzy? Jeśli tak, to może powinno usuwać się komentarze w stylu tych widocznych powyżej? Nie mają one nic wspólnego ze stroną i ważonym produktem, więc tworzą tzw. offtopic, a w dodatku mogą szerzyć anoreksję i inne zaburzenia odżywiania. Z góry dziękuję..
  • Zgadzam się z emma i dołączam się do prośby. Takie komentarze naprawdę mogą szerzyć anoreksję. Założe się ,że wiele anorektyczek tu jest. Sama wychodziłam z anoreksji ,wiem jakie to ciężkie i te komentarze są straszne.
    I do tych co piszą takie rzeczy: Jeśli chcecie się niszczyć to róbcie to sami ,a nie ciągnijcie za sobą innych.
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2011/01/12 15:56
    Oczywiście mamy możliwość moderowania komentarzy, jednak staramy się z niej korzystać jak najrzadziej. Usuwamy komentarze zawierające wulgaryzmy, będące mocno nie na temat, komentarze będące reklamami i zawierające personalne ataki, w pozostałych przypadkach komentarz jest publikowany.

    Pozostawiamy wolność wypowiedzi i jak pokazuje doświadczenie z prawie 2500 komentarzami rozsądek naszych internautów zdecydowanie wygrywa a przejawy jedzeniowego ekstremizmu są od razu piętnowane (dotychczas musieliśmy interweniować zaledwie kilkanaście razy, co moim zdaniem dobrze świadczy o naszych internautach).

    Przyznaje jednak, że ekstremalny komentarz Patrycji został przeoczony a teraz go usunąłem (razem z polemiką - w sumie 6 komentarzy). Mam nadzieję, że był to żart, tak czy inaczej nie było to na temat i nie powinno się pojawić.
  • @ Maciej: bardzo dziękuję. :)
  • Witam, a ile kcl ma szklanka świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy? Pzdr.
  • marta71: wystarczy policzyć ile pomarańczy zużyłaś na szklankę soku
    poza tym pomarańcza sama spala ok. 200kcal podczas trawienia, a więc w sumie niczego nie zjesz, ja mam świetną dietę pomarańczową, tzn jesz lekkie śniadanie z pomarańczą (np. płatki z pomarańczą), na obiad jesz coś dietetycznego (np. fasolka z gotowanym drobiem) a reszta posiłków to SAME pomarańcze (musisz zjeść dziennie 4 pomarańcze)
  • Można prosić o jakieś wiarygodne źródło na temat liczby spalonych kalorii na trawienie danego produktu?
  • wiarygodne źródło nie istnieje, bo... wszytsko jest indywidualne-od metabolizmu, wieku, wzrostu i masy, płci, dnia cyklu mies. i wieeeeeeeelu innych czynników dotyczących ciebie na codzień. kazdego dnia moze być ibaczej!
  • @Blanka akurat spalanie kalorii na trawienie jest mniej wiecej takie samo dla każdej osoby... Miałam kiedyś o tym na fizjologii, ale dokładnych wartości niestety już nie pamietam :(
  • No to jeśli miałaś o tym na fizjologii, to na pewno na podstawie wiarygodnych źródeł, które można gdzieś odnaleźć, tylko teraz pytanie gdzie? Może Pani Izabela pomoże nam?
  • no właśnie, jak to jest z tą pomarańczą? bo coś trudno mi uwierzyć Szpetot, że pomarańcza sama spala 200 kcal ...
  • fascinated 2011/05/15 17:43
    No własnie. To chyba prędzej grejpfrut spali kcal ; - )
  • moim skromnym zdaniem nie ma produktu, ktorego strawienie spala wiecej kcal niz dostarcza jego spozycie ;)
  • Drodzy autorzy strony. Piszemy "tę" pomarańczę, a nie "tą". To rażący błąd - jakich wiele na stronie. Poza tym "ważyć" to czasownik a "waga" to przyrząd do pomiaru masy.
  • ewelinakop1206 2011/07/19 16:01
    Od czasu do czasu lubię sobie zjeść , ale najlepiej mi smakują w okresie świąt
  • Magdalena 2011/10/19 19:57
    A ile kalorii zawiera szklanka soku z pomarańczy?
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2011/10/19 20:37
    @Magdalena: Zobacz tutaj: http://ilewazy.pl/szklanka-soku-pomaranczowego
  • taka mala informacja dla zainteresowanych - ostatnio w hipermarketach mozna spotkac takie malutkie pomaranczki, one po obraniu waza 90-100g, sama przed chwila sprawdzilam :)
    informacja moze byc przydatna dla tych, ktorzy robia np. salatki owocowe (ja robiac dla siebie uzywam wlasnie tych malych, bo dodajac inne owoce nie dalabym rady zjesc takiej normalnej, a zostawiac na pozniej polowki nie lubie, bo wysycha. pozdrawiam! :)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/01/02 20:09
    @bet: dziękujemy za przydatne informacje. Będąc następnym razem w którymś z hipermarketów sama je poszukam z czystej ciekawości :)
    "a zostawiac na pozniej polowki nie lubie, bo wysycha." wprawdzie najlepiej zużyć od razu każdy rozkrojony owoc, ale gdy nie ma co z nim zrobić, to można po rozkrojeniu polać sokiem z cytryny, szczelnie owinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki. Przez kilka godzin nic się nie stanie :)
  • ja nawet pomelo nighdy nie zostawiam "w czesciach". Jesli takie owoce jak pomarancz albo grejfrut troche poleza to robia sie suche strasznie. Chociaz tego sposobu z sokiem z cytryny nie znalam ;)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/01/02 21:51
    @haruka: "Chociaz tego sposobu z sokiem z cytryny nie znalam " Zahamowuje procesy utleniania. Przydatne w szczególności dla ciemniejących owoców, np. jabłka, banana, awokado. "Jesli takie owoce jak pomarancz albo grejfrut troche poleza to robia sie suche strasznie." Porządne owinięcie w folię spożywczą i włożenie do lodówki pozwoli na dłużej zachować świeżość, ale oczywiście lepiej korzystać sporadycznie z takich praktyk :)
  • A czy ilość białych włókien pozostawionych na pomarańczy wpływa na jej kaloryczność?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/01/02 22:15
    @Kasia: te białe włókna to błonnik (reprezentowany w tym przypadku przez pektyny), który dostarcza śladową ilość kcal.
  • A czy ten sok z cytryny nie zmieni smaku? Bo nie wiem, jak to potem można jeść :D
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/01/02 23:03
    @Izoch: ale to chodzi tylko o delikatne skropienie ;) Chociaż już te ciemniejące owoce to czasami trzeba rzeczywiście mocnej skropić. Ja się do tego kwaskowatego smaku po prostu przyzwyczaiłam :)
  • karolcia 2012/06/21 22:13
    Nie jest tak zle z tymi kaloriami. Jutro sobie zjem na drugie sniadanko.
  • Zjadłem na kolacje 4, ale takie mniejsze ;)
  • wielkopolanin 1 2013/03/24 12:00
    Trochę węgli ma ale wkońcu to owoc więc do śniadania ew do południa może byc choć wolę jabłka .
    Nie patrzcie na same kalorie jak w tych smiesznych reklamach chodzi o to by ograniczac węglowoadany a kalorie dostarczac z tluszy i białka ale to znaczy ograniczac a nie całkowicie wyeliminować chyba ze ktos caly dzien leży ale to i tak jest pewne min kcal ponizej ktorego nie mozna schodzic zeby czache i inne organy odżywić.
  • Zirytowanie 2013/03/24 12:37
    No nie jedzmy tych owoców, bo tyle w tym węgli, że w żadne spodnie się nie pomieścimy. Woda, plasterek cytryny i na trening biegniemy!

    Ludzie, zwariowaliście? To jest owoc - roślina. Naturalne dobro. Same witaminy, zastrzyk energii i porcja ważnego błonnika. Nawet jak zjecie kilogram w ciągu dnia, to wyjdzie Wam to na lepsze niż Snickers, Lion albo Chałwa. Kalorie owoców? Herbatę też liczycie?
  • yennefer 2013/04/16 07:13
    @wielkopolanin 1 - różne są teorie co i jak mamy ograniczać. Ja sama sobie ograniczyłam dzienne spożycie kalorii o 200-400 kcal (różnie to wychodzi). I bardzo uważam, zeby ograniczyć tłuszcz, bo 1 g tłuszczu to 9 kcal, a 1 g węglowodanów to 4 kcal. No i węglowodany dają nam energię do życia, a tłuszcz odkłada się na zapas.
    Bardzo lubię mięso (wcale nie najchudsze :( ), majonezy, metki i wszelkie tłuste jedzonko, ale musiałam je drastycznie ograniczyć :(:(:(.

    Ponadto w węglowodanach istnieje podział na przyswajalne i nieprzyswajalne. Dlatego czytajac etykiety trzeba pamiętac o tym, ze jest to składnik, z którego nie mamy energii, jest bardzo pożyteczny, a jest ogólnie w kaloryczności produktu ujęty (podwyższa kaloryczność na papierze, i odstrasza).

    Moim zdaniem nie możemy ograniczać drastycznie jednego składnika diety, bo organizma się zbuntuje.
    Pozdrawiam
  • Dużo kalorii ? Może i jak na owoc tak, ale cytrusy powinno się jeść podczas diety, bo wspomagają odchudzanie. :)
  • Portugalia 2013/09/12 18:18
    A czy czerwona pomarańcza będzie mieć podobną ilość kalorii?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2013/09/13 12:55
    @Portugalia: myślę, że będzie dostarczać zbliżoną ilość kcal. Mam nadzieję, że to pytanie stawianie jest jako czysta ciekawostka, a nie zastanawianie się typu: "czy jedząc czerwoną pomarańczę zamiast pomarańczowej dostarczę więcej kcal" ?
  • Portugalia 2013/09/13 15:26
    Nie, naturalnie jako zwykła ciekawość:-) a jak jest z tym sokiem świeżo wyciskanym? Czy będzie on miał tyle kalorii z ilu pomarańczy został wyciśnięty?
  • Pani Izabelo, obawiam się, że Pani nadzieje były płonne...
  • @Eia [bez uwag osobistych proszę. Maciej]
    Pomarańcze uwielbiam jedynie w formie soku z odrobiną słodziku i wody :) mniami
  • Ja tam wolę grejpfruty :)
  • Żeby dodawać sztuczny słodzik do pomarańczy to już herezja, a sok z pomarańczy będzie miał tę samą ilość składników co cały owoc.
  • O jejku dużo kalorii jak na owoc :(
  • co nie, ciągle się nacinam, myśląc, że będzie 2 razy mniej kcal :P
  • wszystko z umiarem, jedna pomarańcza, czy pół- czemu nie?
    Ale myślę, że 4 sztuki należy traktować już jako posiłek.

    Najlepiej jeść je tuż po wysiłku ficzycznym- wtedy z owoców czerpiemy najwięcej- uzupełniamy glikogen w mięśniach, płyny w organiźmie (dodatkowo, bo woda jest tutaj nr 1), dostarczamy błonnika itp.
    Sok z owoców- nawet świeżo wyciśniętych jest słabą opcją, szczególnie przy odchudzaniu albo pilnowaniu wagi (niewiele osób może bez kontroli jeść co, jak i kiedy chce, nie każdy jest zdrowy- przypominam o tym, zanim mnie ktoś zlinczuje za pisanie o kaloriach i kontroli pokarmu).

    Pamiętajcie też, że są osoby z zespołem metabolicznym, cukrzycą, niedoczynnością tarczycy i insulinoopornością, które muszą kontrolować ilość spożywanych kalorii, zwłaszcza z węglowodanów (prostych przede wszystkim!!!).

    Dlatego te harde komentarze i wielkie oburzenie jest nie do końca słuszne- pamietajcie o tym.
    A właściwie, skoro nieważne, ile mają kalorii owoce itp., to dlaczego tutaj wchodzicie, sprawdzacie i komentujecie...?

    Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia :)
  • krolewnasciezka 2014/02/10 13:12
    [komentarz usunięty - promowanie niezdrowych nawyków odżywiania. Maciej]
  • Hej, nie tak dużo jak na taki owoc. Przecież ona jest duża - ja dzisiaj zjadłam taką, która ze skórką ważyła 100g z kawałkiem... do tego gotowane jajko i duża grahamka z dodatkami - mamy śniadanie.

    W 100g nie ma wcale więcej, niż sporo innych owoców.
  • @yennefer - co to za herezje i nieuctwo!? jest zupełnie na odwrót! nauczcie się metabolizmu glukozy, zanim zabierzecie się za wprowadzanie ludzi w błąd! na chłopski rozum: to nadmiar spożywanych węglowodanów (o który bardzo łatwo) jest odkładany w postaci tkanki tłuszczowej w procesie lipogenezy. zaś przy niedoborze cukru nie umieramy i nasz mózg się nie rozpływa, gdyż nasz organizm "potrafi produkować" cukry z prekursorów niecukrowych, takich jak np. aminokwasy z białek. tłuszcze zaś, wchodzą w szereg wielu innych istotnych procesów w komórce. oczywście, ich nadmiar w diecie też jest bardzo szkodliwy, ale z innych względów. generalnie powinno się ograniczyć tłuszcze zwierzęce do minimum (ale nie trzeba zupełnie rezygnować) i wypełnić dietę tłuszczem roślinnym (też z głową). istnieje nawet hipoteza dietetyków mówiąca o tym, że to brak odpowiednich tłuszczy w diecie doprowadziła u niektórych otyłych do stanu zapalnego jakim jest właśnie rozrost tkanki tłuszczowej.
  • Właśnie zjadłam sobie taką dużą pomarańczę na podwieczorek, ale mnie nasyciła :) mówcie co chcecie, ale jak dla mnie taka pomarańcza ma niewiele kcal, porządnie syci i jest taka słodziutka ;) idealny owoc dla będących na diecie!
  • majczi....ja posypuje pokrojoną pomarańcze cynamonem i polewam jogurtem naturalym.50kcal wiecej a to jest dopiero mega sycący podwieczorek ;)
  • Jestem we Włoszech i tu są tak pyszne pomarańcze, idealnie slodziutkie i soczyste, naprawdę wspaniale
  • Mój ulubiony owoc :) Zjadłam dziś 3 :p
  • martlubpl 2015/01/03 22:00
    ta pomarancza na zdjeciu jest jakas duza., moje maja zazwyczaj ok 150g
  • natalka
    2010/12/20 14:31
    racja, tyle kalorii - zjem pol i do konca dnia tylko woda.
    [Część komentarzu usunięto - bez uwag osobistych proszę. Izabela]
  • Julietta 2015/06/16 00:02
    Teishu@ zamiast atakować myślę że warto doczytać dalsze komentarze, z których wynika że wypowiedź Natalki była czystą ironią :)
  • Rozumiem, że to jest 440kcal/kg dla masy obranej pomarańczy tak? skórka pomarańczy waży ok. 25-35% całego owocu, warto o tym pamiętać na zakupach.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2016/01/23 15:35
    @szym: "Rozumiem, że to jest 440kcal/kg dla masy obranej pomarańczy tak?" Tak.

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę