Frytki smażone

Porcja frytek smażonych waży 100g.

  100g na zdjęciu (100 g)
Energia 331 kcal 331 kcal
Białko 3,5 g 3,5 g
Tłuszcz 17,4 g 17,4 g
Węglowodany 41,7 g 41,7 g
Błonnik 2,9 g 2,9 g

Frytki smażone kalorie w 100g: 331kcal

Zobacz więcej: 100g porcja frytki

Ostatnia aktualizacja: 2020.02.10

Ważenie dodano: 2009.12.17 w kategorii Produkty gotowe

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania


Mamy 58 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • a ile wyniesie porcja frytek pieczonych??
  • tyle samo co porcja pieczonych ziemniaków
  • A w jaki sposób pieczonych?
    Ja frytki z piekarnika robię tak:
    odważam (załóżmy) 200g ziemniaków (czyli jakieś 150 kcal). Kroję w paski i podgotowuję przez 5 minut tak, aby się nie rozgotowały.
    Następnie rozrzucam je równomiernie na siatce do piekarnika przeznaczoną właśnie do tego typu celów (ale myślę, że można również na blachę wyłożoną papierem) i smaruję je w miarę dokładnie oliwą za pomocą pędzelka. W sumie na taką porcję frytek nie wyjdzie więcej jak pół łyżeczki oliwy.
    Jak wiemy, łyżeczka ma 45 kcal, więc pół będzie miało 20-30 kcal. Sumując to z ziemniakami wyjdzie około 180 kcal. :)
    Jeśli chcesz wiedzieć ile ma porcja Twoich pieczonych frytek, to musisz wiedzieć, ile ziemniaków zużywasz na tę porcję (przykładowy ziemniak znajdziesz tu na stronie), a następnie dodać kaloryczność tłuszczu, który wykorzystałaś podczas natłuszczania ich. :)
  • ile kalorii maja te zakrecone fytki w macu ? wie ktoś ?
  • @natsi, wejdź sobie na stronę McDonald's masz tam całe menu oraz wartości odżywcze.
  • ale dla tych zakręconych nie ma podanych wartości odżywczych,,,
  • Taka mała ilośc drutem ma tyle kcal :O a ja kiedyś prawie codziennie kupowałam opakowanie mrozonych i zjadalam w jeden wieczór :O
  • Karolcia 2011/02/24 19:10
    Ja gdzies znalazlam ze jedna frytka ma 13kcal, pewnie chodzilo o taka pieczona... duzo wiec juz chyba jakis rok nie jadlam frytek....
  • Karolcia 2011/02/24 19:11
    o nie zauwazylam ze na tej stronce tez tak jest :D
  • lotopauanka 2011/03/05 13:19
    a co z pieczonymi frytkami z torebki? Wiem ze tam tez jest od razu dodawany olej ale raczej mniej niz na takie smażone, hm?
  • Pani Izabelo, ta porcja jest z jednego ziemniaka?
  • @carol
    nie jestem panią Izabelą ale mogę pomóc :) jeśli surowy obrany 1 ziemniak waży 90 g ( http://www.ilewazy.pl/ziemniak-surowy ) + ten olej/oliwa/smalec itd. na którym zostały frytki usmażone może dać około 10 g czyli w tym wypadku odpowiedź brzmi tak, porcja jest z jednego ziemniaka
  • Mademoiselle 2011/06/20 13:48
    hm.. zastanawia mnie to że Burger King na swojej stronie twierdzi, że porcja ich frytek o wadze 74 gram ma jedyne 196 kcal.. Że niby tłuszczu jest tylko 9%. wydaje mi się to niemożliwe. Czy to może być fałszywa informacja? Na ich oficjalnej stronie?
  • może po usmażeniu odsączają je trochę z tłuszczu :)
  • Przecież możma usmażyć na teflonie i od razu kaloryczność jest mniejsza.
  • który bar typu fast-food smaży frytki na teflonie, ludzie :D
    "smażenie" w tym wypadku oznacza kąpiel w oleju.
  • Przepraszam - z ilu ziemniaków mniej więcej na sztuki jest ta porcja? :P
  • spójrz 4 posty wyżej.
  • madziulka_777 2011/12/31 12:05
    A mnie zastanawia jak w 100g ziamniaków może być od 15-19g cukru a we frytkach prawie 42g? Zrozumiałabym gdyby smażone były dużo lżejsze od surowych ale ważyłam przed i po i różnica jest niewielka. Jestem na takiej diecie gdzie jem znikomą ilość węglowodanów więc 18g a 41g to dla mnie róznica… Choć nie jem ich często to chętnie dowiedziałabym się o co chodzi. Może wiecie?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/01/02 11:35
    @madziulka_777: tak, to prawda. Dlaczego ? Przeanalizujmy (dane dla 100 g surowca / produktu):
    - ziemniaki surowe zawierają średnio 18 g węglowodanów; 0 g tłuszczu. Zawartość wody około 78 - 80 %
    - frytki mrożone, w których producent deklaruje na opakowaniu dodatek 5 % tłuszczu. Zawartość węglowodanów 24,5 g; tłuszcz 5 g; woda 66 g (info z innego źródła, nie od producenta, ale dla zbliżonych danych)
    - frytki smażone w głębokim tłuszczu. Węglowodany ok. 41 g; tłuszcz około 17 g; zawartość wody około 40 %.
    Jak widzimy, w dwóch ostatnich przypadkach udział wody zmniejszył się pod wpływem zastosowanych procesów technologicznych. Woda nie posiada kcal, ale teraz dla 100 g nowego produktu, pozostałe składniki uległy zagęszczeniu, czyli powiększyła się ich wartość energetyczna. A dodatek tłuszczu powoduje jak widzimy powiększenie jego zawartości w gotowym produkcie.
  • everhealthy 2012/08/25 21:16
    Z reguły potrafiłam zjeść czterokrotność danej porcji z sosem majonezowym, czyli 2/3 (lub nieco więcej) dziennego zapotrzebowania w jednym posiłku. Dobrze, że teraz jestem świadoma tego, co jem.
  • No i ja tak samo pomyślałam!
  • A co, jeśli będę smażyć siemniaki w taki sposób, że Wleję olej jak wodę do garnka, będzie gorący i włożę ziemniaki do smażenia? W większości chyba tak robią frytki :P
  • Wszystko żależy od sposobu przygotowania. Smażone to chyba najgorsza opcja dla frytek(ilość i jakość tłuszczy). Osobiście używam specjalnego opiekacza, gdzie na porcje 300-400g gotowych frytek wystarczy łyżka oleju. Oczywiście ziemniaki krojone na świeżo, bez wcześniejszej obróbki.

    Muszę kiedyś zważyć przed i po, żeby wyliczyć kaloryczność takich frytek. Z łyżki oleju to chyba cudów nie będzie :)
  • Pani Izo może mi Pani powiedzieć co to za magia, że ziemniak nabiera węglowodanów gdy wkłada się go do oleju ;). To niesamowite jacy niekompetentni ludzie tu pracują ;). Musicie zrozumieć że to nie tłuszcz Was obtłuszcza.
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2013/03/27 09:18
    @TheArt: Nie ma tu żadnej magii, pod wpływem obróbki cieplnej następuję utrata wody, w konsekwencji ta sama ilość wartości odżywczych będzie w mniejszej masie co w przeliczeniu na 100 g spowoduje liczbowy wzrost. W przypadku węglowodanów nie ma to związku z dodatkiem tłuszczu, tylko z utratą wody przy obróbce cieplnej (następuję procentowy wzrost suchej masy, która dostarcza wartości odżywczych, co ma wpływa na wartości w przeliczeniu na 100 g).

    "To niesamowite jacy niekompetentni ludzie tu pracują ;)" Daruj sobie takie komentarze. Fakt zwrócenia uwagi (gdzie nie masz nawet racji) na niezgodność liczb nie jest dowodem naszej niekompetencji. Idąc takim tropem rozumowania skoro Twoje wnioskowanie jest błędne to mógłbym odpowiedzieć podobnymi uwagami w Twoją stronę, tylko do czego by to doprowadziło? I jakbyśmy mieli ze sobą tutaj dyskutować? Jeśli zauważysz nieścisłości to pisz i zwracaj uwagę, każda wskazówka, która pozwala poprawić jakość naszej bazy jest cenna. Wyłącz jednak ze swoich komentarzy uwagi osobiste, bo tych nie będziemy tolerować.
  • mam pytanie, czy jak podgrzewa się frytki mrożone w piekarniku to czy one zmienią swoją gramaturę, zrobią się lżejsze? i ile mniej więcej mogłyby mieć po obróbce termicznej ?
  • Na 300 g zamiast 993 kcal smażonych w głębokim tłuszczu, moja wersja pieczonych ma 285,63 kcal. Można? Można. A smaczne,pożywnie i oczywiście bez zbędnego tłuszczu. :)
  • Jak to sie ma do kaloryczności frytek z kfc? Tam małe frytki 70 g ma 179 kcal a te powyzsze w 70 g mają 232 kcal. Mhm az tak duza rozbieznosc?
    Dziwne ze w takich fast food restauracjach jest mala kalorycznosc takiego produktu. MOze ktos mi to wytlumaczyc?
  • Ouesu... wynalazek szatana :(
  • Ja osobiście wolę frytki z piekarnika, robione samodzielnie i bez tłuszczu od takich. I w ogóle za nimi nie tęsknie, ja chyba mam jakiś uraz bo smażone w głębokim tłuszczu jedzenie jest dla mnie mało apetyczne. Ale nie narzekam, dobrze i znaleźć zastępstwo dla frytek. Chociaż takich fast foodów jak pizza, hamburger nie zastąpią mi nawet te zdrowsze wersje, zawsze jakiś substytut jednak wiadomo po którą chętniej by człowiek sięgnął :)
  • Ziemniak w 100g ma 13gW nie 18gW, poza tym nie ma znaczenia dla jego wartości odżywczych utrata wagi. To tzw. kumulacja wartości odżywczych. Panie Maćku może przesadziłem z tym epitetem ale naprawdę więcej kompetencji wymaga się od prowadzących serwis.
  • I ludzie przestańcie zachwalać frytki z piekarnika czy patelni. Jak ktoś je paszę i wmusza w siebie że to mu smakuje to niech to zachowa dla siebie. Każdy normalny wie że frytki muszą być smażone w głebokim tłuszczu, to istota tego dania.
  • wystarczy je najpierw wyłożyć na papier do pieczenia żeby tłuszcz odsiąknął i będą dużo mniej kaloryczne! :)
  • xd, podejrzewam, że te były mocno odsączane przed włożeniem do kalorymetru. McDonald ma w tych swoich tabelach wg. mnie podejrzanie niskie wartości kaloryczne, jak na takie jedzenie. Nie mam na myśli tu frytek, ale np. burgery czy tortille. I pozostaje pytanie: czy zaniżają wartości, czy może to pseudo żarcie ma w sobie aż tak dużo powietrza, papieru (i innych dziwnych wynalazków)?
  • Czemu ludzie liczą kalorie wszystko w odpowiednich ilosciach jest dozwolone ;)
  • @Emma
    Nie chcę być naiwny, ale gdyby frytki miały tylko tyle kcal ile podajesz, to byłby raj na ziemi.. To jest właśnie podstawowy błąd ludzkości.

    Po pierwsze zależy jaki rodzaj frytek, jeśli wykonujemy je sami z ziemniaków to okej, twoja teoria jest w połowie poprawna, ale pojawia się jeden problem. Nie wierzę, że niczym nie doprawiasz tych frytek. Większość ludzi soli frytki i to w dużych ilościach, i to jest właśnie biała śmierć..

    Poza tym musisz pamiętać o jednym.. kalorie kaloriom nie równe, nie możesz tak tego liczyć, zwracaj uwagę na makroskładniki i wiele innych rzeczy, bo 180kcal frytek to nie 180kcal sałatki...
  • @Tss...

    "Nie chcę być naiwny, ale gdyby frytki miały tylko tyle kcal ile podajesz, to byłby raj na ziemi.. To jest właśnie podstawowy błąd ludzkości."
    czyli podstawowym błędem ludzkości jest domniemane zaniżanie kaloryczności frytek? no to dopiero raj na ziemi;)

    "Po pierwsze zależy jaki rodzaj frytek"
    no jasne że zależy jaki rodzaj frytek, o tym właśnie jest cały wpis emmy.

    "jeśli wykonujemy je sami z ziemniaków to okej, twoja teoria jest w połowie poprawna, ale pojawia się jeden problem. Nie wierzę, że niczym nie doprawiasz tych frytek. Większość ludzi soli frytki i to w dużych ilościach, i to jest właśnie biała śmierć.."
    czyli 'teorię' o tym że 200g ziemniaków + pół łyżeczki oliwy ma nie więcej jak 200 kalorii oceniasz jako poprawną tylko w połowie, ponieważ zakładasz, że ktoś doda jeszcze sól, która sama w sobie kalorii nie ma?
    jasne że nadmiar soli szkodzi, ale w ogóle nie o tym ta rozmowa.

    "Poza tym musisz pamiętać o jednym.. kalorie kaloriom nie równe, nie możesz tak tego liczyć, zwracaj uwagę na makroskładniki i wiele innych rzeczy, bo 180kcal frytek to nie 180kcal sałatki..."
    przeczytałam dokładnie całą dyskusję i nie widzę gdzie ktokolwiek choćby sugeruje że frytki to jest to samo co sałatka.
  • basiulka 2016/08/19 11:05
    tak tak, mi też sie wydawało kiedys ze jak wciągne batona to to samo co owoce a jednak nie. kalorie kaloriami i nie mozna przeginać nawet z tymi zdrowymi, ja teraz mam coacha dietetyki i generalnie on mi mowi co i jak. Frytki owszem ale pieczone takich z tłuszczu który tydzien we frytkownicy leżał nie jadam. [Komentarz moderowany. Reklama. Barbara]
  • Kochani nie jedzcie frytek jeżeli zdrowie wam miłe ! . W wyniku obróbki termicznej w wysokiej temperaturze np we fryturze w ziemniakach powstaje silnie rakotwórczy akrylamid :x . Również we wszelkich odsmażanych np na kolację pyrek pozostałych z obiadu również jest obecny . Jeżeli ziemniaki to tylko gotowane i w niewielkich ilościach wszak mają wysoki IG .
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2016/08/20 07:26
    Polecam materiały z bardzo ciekawego wykładu wygłoszonego w ramach Wszechnicy Żywieniowej SGGW. Sporo wartościowych informacji o akryloamidzie. http://www.wszechnica-zywieniowa.sggw.pl/Prezentacje/2016/slajdy_marzec.pdf
  • Króliczę 2016/08/20 10:14
    Pani Barbaro, uwielbiam takie materiały, bardzo dziękuję za wstawienie tutaj tego linku.
  • Hmm, SGGW w Warszawie... prezentacja wygląda jak kopiuj-wklej pisane na kolanie ;)
  • Przeglądając starą dyskusję i obliczenia wyszło mi, że strata wody w takim ziemniaku surowym po smażeniu (całym czy obranym?) wynosi około 50%. Nie wnikam w kwestię wchłonięcia tłuszczu tylko licząc na samych węglach. 1 kg ziemniaków całych, daje nam około 500 g frytek. Czy może 1 kg całych ziemniaków daje nam 750-800g obranych ziemniaków a to dalej 400 g frytek.
  • A mnie właśnie ciekawi kwestia chłonięcia tłuszczu-czy to możliwe że taka porcyjka frytek jak na zdjęciu w czasie krótkiego smażenia wchłonęła w siebie aż 4 łyżeczki oleju? to chyba wnętrze powinno być niemal żywym tłuszczem a nie jest ;) Frytki w opakowaniu są podsmażone-wiadomo-producent dekaruje ok 140kcal w 100g (patrze właśnie na opakowanie) po usmażeniu wzrasta to do 331kcal-czyli 191k.to olej-45kcal ma łyżeczka oleju czyli są w tej malutkiej porcji 4,2 łyżeczki oleju?To realne?
  • Jak to się stało, że osoba wykładająca na tak ważnym wydarzeniu tak kompletnie nie zdaje sobie sprawy, jak przygotować prezentację? No błagam, to jest jakiś żart i brak szacunku dla osób, które mają się w tym rozczytać. Niesamowite, że w czasach, gdy cały świat się nabija z Comic Sansa i raczej wzrasta świadomość tego, jak kwestie wizualne i czytelność mogą wpłynąć na odbiór prezentowanych danych, znajdzie się baba, która wyjdzie z czymś takim do ludzi, przecież to jest poziom dziecka z podstawówki.
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2017/01/02 11:18
    @Liandra Tak, to jest możliwe, choć wszystko zależy od sposobu przygotowania oraz odmiany ziemniaków.
    Jeśli ktoś lubi smażone na głębokim tłuszczu frytki i chce je jadać od czasu do czasu polecam zastosowanie triku z blanszowaniem. Obrane i pokrojone na frytki ziemniaki wrzucamy na kilkadziesiąt sekund do wrzącej wody. Taki zabieg sprawia, że wchłaniają znacznie mniej tłuszczu.
    Istotna jest także temperatura tłuszczu do smażenia, musi być mocno rozgrzany. Nie należy także wrzucać od razu dużej ilości frytek, bo to obniża temperaturę tłuszczu. Frytki trzeba smażyć w małych porcjach.
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2017/01/02 11:19
    @mrssayu Byłam na tym wykładzie. Nie mnie oceniać wartość wizualną, ale merytorycznie wykład był bez zarzutu, a dla mnie to najważniejszy wyznacznik.
  • Barbara, ale ja nie mówiłam o domowych frytkach z surowych ziemniaków które chłoną tonę tłuszczu a o produkcie gotowym mrożonym bo z reguły takie się używa....Frytki ze sklepu już są zblanszowane i podsmażone! Oczywiście wiem także jak się je smaży-w jakiej temp. i ilościach żeby nie spowodować nagłego ostudzenia oleju... Zupełnie nie wierzę we wchłonięcie podanej ilości tłuszczu z bardzo prostego powodu- mój mąż często smaży sobie frytki i to duże porcje-gdyby taka ilość tłuszczu była "wyjmowana" z frytkami- już po kilku smażeniach powinnam we frytownicy nie mieć połowy oleju! (jak policzyłam średnio powinno mi zniknąć co smażenie pół szklanki!) A jednak ubytek jest minimalny.... Chyba będę musiała "doświadczalnie" usmażyć 100g w dokładnie odmierzonej ilości oleju a potem ją znów przemierzyć.
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2017/01/04 14:19
    Tu pytanie do Izabeli i Macieja, którzy wykonywali to ważenie. Czy to są domowe frytki, czy kupne od danego producenta?

    @Liandra Myślę, że doświadczalnie najlepiej rozwiać Twoje wątpliwości.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2017/01/06 08:17
    @Barbara: Zacytuję odpowiedź, którą udzieliłam rok temu pod ważeniem jednej frytki:
    "Nie obliczałam samodzielnie wartości odżywczych do smażonych frytek.
    Wartości pochodzą z tej strony: http://skipthepie.org/fast-foods/mcdonald-s-chicken-mcnuggets/compared-to/burger-king-french-fries/
    Jak widać, dotyczą frytek marki Burger King. Być może podczas ważenia w 2010 roku, fizycznie pochodziły one z tego źródła ? Niestety, nie pamiętam już."
  • Piotr3333 2018/02/20 22:02
    Mi z ok 650 g pokrojonych w paski surowych ziemniaków, po usmażeniu wyszło ok 322 g frytek. Czyli na pół.
    Może też zależy ile się je smaży, i wagowo mogą wychodzić różnie. Sam nie wiem....
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2018/02/21 08:31
    @Piotr3333 odmiana ziemniaka również ma tu znaczenie.
  • Piotr3333 2018/03/01 12:20
    Jeśli by ktoś nie wiedział, podaje sposób liczenia kalorii frytek domowych. Mój przykład:

    Surowy ziemniak obrany pokrojony o wadze 962g (100g ziemniaka=80kcal)
    Ogółem 769kcal

    Olej- olej ważymy przed smażeniem.
    Mi wyszło przed smażeniem 349g
    Po usmażeniu frytek ważył 279g. Czyli 70g zużytego oleju.
    Przy czym, ja odjąłem od 70g 10g bo zawsze coś się rozleje,
    skapnie itd.
    Czyli faktyczne zużycie oleju wyniosło ok. 60g (100g oleju= 828kcal)
    Ogółem kaloryczność 60g oleju wynosi 496,8 kcal

    Teraz dodajemy całą kaloryczność zużytych ziemniaków i oleju.
    Czyli ziemniaki 769kcal + olej 496,8kcal =(1265,8kcal)

    Z porcji 962g ziemniaków i 60g oleju, wyszło mi (usmażonych
    frytek 485g)

    Teraz bierzemy całą kaloryczność tych produktów, czyli te
    1265,8kcal dzielimy przez całą porcje gotowych frytek.
    Czyli:
    1265,8kcal / 485g= 2,6kcal (2,6kcal przypada na 1g gotowych frytek)
    Mnożymy te 2,6kcal x 100g = (260kcal w 100g usmażonych frytek)

    Czy to jest jasne? Bo nie wiem czy nie pogmatwałem.... Wpadłem na to wczoraj. I doszło do mnie że wcześniej źle liczyłem kaloryczność frytek.

  • Nie wiem jak wy liczycie tą utratę wody 2018/08/02 20:11
    Dzisiaj zrobiłem sobie porcje mrożonych frytek (ok 140kcal w tabeli). I z 111g po obróbce zostało 80g Czyli wychodzi coś 190kcal bez oleju czyli pewnie lekko ponad 200 z olejem
  • A musicie te gotowe frytki jeszcze kąpać w oleju? Takie domowej roboty, to co innego, bo to ciężko w piekarniku upiec, ale takie gotowe wrzucam na blachę albo na kratkę na papier do pieczenia na ile tam minut podają na opakowaniu i bez grama dodatkowego oleju piekę - są smaczne, a mniej kaloryczne i nie ma syfu o mycia typu ociekająca tłuszczem frytkownica czy garnek zatłuszczony ;)
  • Jeżeli ziemniaki to tylko z wody lub na parze gotowane najlepiej w mundurkach . Akryloamid to trucizna ! :-X .
  • Pan Kleks 2020/02/09 20:49
    Ja nie wierzę, że tak wielu z was nie rozumie tak podstawowych rzeczy jak, skąd we frytkach wiecej kalorii czy składników odżywczych niż w ziemniakach.

    Oczywistym jest przecież, że ziemniaki gotowane nie nabierają od gotowania kalorii a smażone od smażenia. (poza ewentualnie olejem który się osadza na frytkach.)

    Ale jeżeli weźmiecie 100g ziemniaków, które mają 80kcal i je usmażycie a po usmażeniu okaże się że macie 80g ziemniaków, to przecież w tych 80g ziemniaków jest tyle samo kalorii, co w 100g przed smażeniem, bo to co wyparowało to jedynie woda, tym samym, procentowo ziemniaki są po smażeniu bardziej kaloryczne, mają procentowo więcej tłuszczu, więcej węglowodanów itp itd

    Ale nie wiem po co wam w ogóle wiedzieć ile te ziemniaki mają kalorii po usmażeniu. Przecież mają ich dokładnie tyle samo co przed smażeniem +zużyty olej. Jedynie teraz mniej ważą, a więc zjedzenie 100g frytek to tak na prawdę zjedzenie więcej niż 100g ziemniaków i tyle. Tak jak z kabanosem, który ma więcej białka niż mięso z którego jest zrobiony.

    Jeżeli sami robicie frytki, to ważycie ziemniaki przed smażeniem a olej przed i po.

    Dodajecie kcal ziemniaków do kcal różnicy oleju, z przed i po smażeniu.
    Voila, gotowe, tyle kcal ma całe wasze danie.

    Teraz jeżeli już koniecznie chcecie obliczyć ile ma 100g, albo jakakolwiek porcja, to ilość tych kalorii w całym daniu dzielicie przez wagę w gramach i mnożycie razy ilość gramów dla których chcecie obliczyć kalorie, np 100

    Przykład

    Powiedzmy że usmażyliśmy 100g surowych ziemniaków (80kcal)
    Po usmażeniu z 400g oleju, zostało 360g oleju.

    Zużyliśmy więc
    100g ziemniaków (80kcal)
    40g oleju (360 kcal)

    Waga frytek nie będzie równa 100+40, ponieważ ziemniaki straciły wodę podczas smażenia, powiedzmy że całe danie waży po usmażeniu 120g

    W tych 120g frytek jest dokładnie tyle samo kalorii co w 100g surowych ziemniaków i 40g oleju czyli 360kcal+80kcal = 440kcal

    440kcal dzielone na 120g równa się 3,66kcal na gram
    A wiec w 100g jest to 366kcal (3,66kcal razy 100g)

    Frytki w piekarniku również będą miały więcej kalorii na 100g niż surowe ziemniaki nawet bez użycia żadnego tłuszczu, będą miały też wiecej tłuszczu na 100g, więcej weglowodanów itp itd.

    100g surowych ziemniaków(80kcal), po upieczeniu bez żadnego tłuszczu waży sobie 80g ponieważ odparowała woda, ale w tych 80g jest dokładnie tyle samo tłuszczu, wegli, cukru, i kalorii (80kcal) co w 100g surowych.

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę